Zadanie opiera się na szukaniu. Musimy odnaleźć wszystkie elementy składowe zadania. Potem zaczyna się właściwa łamigłówka. Tutaj na przykładzie układu pokarmowego, ale nada się do każdego tematu.
Przygotowanie: w różnych miejscach w klasie chowamy wycięte z papieru obrazki, przedstawiające elementy układu pokarmowego.
2 x przełyk, 6x żołądek, 4 x dwunastnica, 8 x trzustka, 1 x wątroba, 5 x jelito cienkie, 4 x jelito grube
Wersja łatwa: na jednej kartce mamy te same obrazki, ale w konkretnej kolejności: jelito cienkie, przełyk, trzustka, wątroba, jelito grube, żołądek, dwunastnica, ponownie jelito grube i znów żołądek.
Wersja trudna: zamiast kartki z obrazkami we właściwej kolejności, możemy wypisać funkcje lub opis danego narządu z zachowaniem kolejności. Np. tam zachodzi proces wchłaniania, przesuwa pokarm do żołądka, produkuje insulinę… itd.
Jak to działa?
Ustawiamy zebrane elementy w kolejności podanej na kartce.
Ilość zebranych elementów oznacza literę w słowie, np. 5 x jelito cienkie = litera t. W ten sam sposób odkodowujemy kolejne litery.
Hasło: TRAWIENIE