Mitologiczny pokój zagadek jest propozycją na podsumowanie cyklu lekcji o mitach greckich w klasach piątych.

Na początku lekcji każdy uczeń losuje specjalny bilet z wizerunkiem boga lub bogini – w ten sposób uczniowie zostają podzieleni na cztery grupy. Każda grupa otrzymuje instrukcję, jak poruszać się w pokoju zagadek. Pomieszczenie, które ma posłużyć za pokój zagadek, należy wcześniej przygotować: na 4 długich niciach nawlekamy po 6 kopert z zadaniami. Każda nić z jednej strony ma przywiązany obrazek przedstawiający atrybut danego boga lub bogini, a z drugiej strony przywiązana jest kłódka z nagrodą. Nici rozrzucamy po całym pomieszczeniu. Jest to mityczna nić Ariadny. Uczniowie – zgodnie z instrukcją – zaczynają od znalezienia swojego atrybutu. Następnie poruszają się po swoich niciach, wykonując kolejne zadania ukryte w kopertach: rozwiązują krzyżówkę, łączą frazeologizmy ukryte pod kodami QR z ich znaczeniami, opisują obrazek ułożony z patyczków, odpowiadają na pytania odczytane w lusterku, odszukują pytanie ukryte na obrazie Breugla za pomocą długopisu UV i odpowiadają na nie, a także, posługując się szyfrem Cezara, odczytują ukryte słowa. W każdym zadaniu ukryta jest jakaś liczba, którą uczniowie zapisują. Trzeba np. policzyć samogłoski albo nazwy własne. Suma wszystkich liczb jest szyfrem do kłódki.

Aktualny scenariusz można pobrać też TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *