Mitologiczny pokój zagadek jest propozycją na podsumowanie cyklu lekcji o mitach greckich w klasach piątych.
Na początku lekcji każdy uczeń losuje specjalny bilet z wizerunkiem boga lub bogini – w ten sposób uczniowie zostają podzieleni na cztery grupy. Każda grupa otrzymuje instrukcję, jak poruszać się w pokoju zagadek. Pomieszczenie, które ma posłużyć za pokój zagadek, należy wcześniej przygotować: na 4 długich niciach nawlekamy po 6 kopert z zadaniami. Każda nić z jednej strony ma przywiązany obrazek przedstawiający atrybut danego boga lub bogini, a z drugiej strony przywiązana jest kłódka z nagrodą. Nici rozrzucamy po całym pomieszczeniu. Jest to mityczna nić Ariadny. Uczniowie – zgodnie z instrukcją – zaczynają od znalezienia swojego atrybutu. Następnie poruszają się po swoich niciach, wykonując kolejne zadania ukryte w kopertach: rozwiązują krzyżówkę, łączą frazeologizmy ukryte pod kodami QR z ich znaczeniami, opisują obrazek ułożony z patyczków, odpowiadają na pytania odczytane w lusterku, odszukują pytanie ukryte na obrazie Breugla za pomocą długopisu UV i odpowiadają na nie, a także, posługując się szyfrem Cezara, odczytują ukryte słowa. W każdym zadaniu ukryta jest jakaś liczba, którą uczniowie zapisują. Trzeba np. policzyć samogłoski albo nazwy własne. Suma wszystkich liczb jest szyfrem do kłódki.
Aktualny scenariusz można pobrać też TUTAJ.